Stichting Volle Evangelie Gemeente de Deur der Hoop
Algemene gegevens
De Stichting Volle Evangelie Gemeente de Deur der Hoop (hierna stichting) is opgericht bij notariële akte per 3 december 2002. De stichting is gevestigd in Barneveld en staat ingeschreven in de registers van de Kamer van Koophandel onder dossiernummer 08111583. Het bestuur van de stichting bestaat sedert de oprichting uit drie bestuursleden. Het postadres is: Kraaikoplaan 66, 3772 PH Barneveld. De stichting is geregistreerd als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) bij de Belastingdienst onder de naam DE DEUR DER HOOP met RSIN/fiscaal nummer 811444600.
De stichting is opgericht ten behoeve van de Volle Evangelie Gemeente De Deur Der Hoop en faciliteert de activiteiten van deze gemeente die valt onder de leiding van J. Visser en J. van Duuren. In de statuten van de stichting is het doel als volgt omschreven:
De stichting heeft ten doel:
1. Algemene verspreiding van het woord van God in al zijn facetten, en voorts al hetgeen met een en ander rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe – bevorderlijk kan zijn, alles in de ruimste zin des woords.
2. De stichting tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door bijeenkomsten.
Organisatie
De stichting heeft geen mensen in loondienst en bezit geen onroerende goederen. Het bestuur bestaat uit drie personen; J. Brouwer, (voorzitter), A.A. Snaterse – Spijkstra (secretaris) en T.H. Bates (penningmeester). Leden van het bestuur ontvangen geen vergoeding voor hun werkzaamheden, wel compensatie voor gemaakte kosten.
Activiteiten
De stichting bereikt haar doelstelling door verschillende activiteiten; onder meer het verzorgen van;
- Kerkdiensten inclusief kinderdiensten. Deze kerkdiensten vinden plaats elke zondagmorgen in het Johannes Fontanus College aan de Wethouder Rebellaan 135 te Barneveld.
- Bijbelstudies: Elke maand worden Bijbelstudies gegeven voor volwassenen (verdeeld over twee groepen) en voor tieners.
- Tieners: De tieners komen maandelijks bij elkaar.
- Website: Er is een website: www.dedeurderhoop.nl waarop informatie wordt gedeeld.
- Extra gemeente bijeenkomsten: Deze worden gehouden voor bijvoorbeeld doop- en trouwdiensten.
- Extra activiteiten: Dit zijn overige activiteiten die verband houden met de verspreiding van het woord van God en de gemeente.
Financiën
Onze verslagperiode is gelijk aan een kalenderjaar. De penningmeester verzorgt betalingen en het beheer van de bankrekeningen. De penningmeester is gemandateerd voor betalingen tot € 2.500,-. Hogere bedragen worden altijd vooraf besproken door het bestuur, waarbij de voorzitter, via internetbankieren, mee tekent (tweede handtekening). De voorzitter beschikt naast de penningmeester over de mogelijkheid tot directe inzage middels internetbankieren. De financiële administratie wordt na afloop van het kalenderjaar door de accountant verwerkt tot een financieel verslag.
Inkomsten en uitgaven
De inkomsten bestaan uit giften, collectes en bijzondere baten. De uitgaven zijn gericht op het faciliteren van de samenkomsten, Bijbelstudies en gemeenteopbouw. De gemeente streeft er naar gemiddeld minimaal tien procent van haar inkomsten aan goede doelen te schenken. In het afgelopen kalenderjaar was dit ten behoeve van stichting Vrienden van de Hoop.
In cijfers:
2019 | 2018 | |
Inkomsten: collecteopbrengsten ontvangen giften overige baten |
8.291 27.244 |
9.892 38.430 |
Totaal | 35.535 | 48.322 |
Uitgaven Kinderwerk Tieners Techniek Tienden giften Huisvestingslasten Accountants kosten algemene kosten beheer |
858 480 1.778 3.473 500 15.243 2.510 2.630 |
1.271 117 39 4.900 5.000 15.283 1.457 2.566 |
Totaal | 27.472 | 30.633 |
Saldo | 8.063 | 17.689 |
Het Saldo is toegevoegd aan de algemene financiële reserve. |
||
BELEIDSPLAN van VEG De Deur Der Hoop
Wij verwachten dat de activiteiten die de stichting faciliteert in de komende jaren op een vergelijkbaar niveau zullen blijven. Dit geldt onder andere voor de kerkdiensten en Bijbelstudies. Eventueel aanvullende kosten voor diaconie, worden zoveel mogelijk opgevangen binnen deze begroting.
Momenteel huren wij ruimtes voor de samenkomsten. Het kopen van een pand, voor het houden van samenkomsten, zou een wezenlijke impact hebben op de financiële positie van de stichting. Daar er op korte- en middellange termijn nog geen noodzaak is voor de aankoop van een pand, is dit ook niet in de meerjarenbegroting opgenomen. Momenteel is er voldoende ruimte om de diensten te faciliteren.
In 2020 houden wij rekening met de vervangingsaanschaf van een nieuw mengpaneel voor de techniek. De aanschaf wordt niet geactiveerd op de balans, maar direct in de kosten verwerkt De gemeente streeft er naar gemiddeld minimaal tien procent van haar inkomsten aan goede doelen te schenken.
De hiervoor genoemde activiteiten kunnen cijfermatig in de onderstaande meerjarenbegroting worden weergegeven. Hierbij is uitgegaan van een jaarlijkse stijging van circa 3 procent voor zowel de kosten als ook voor de inkomsten. Onder aan de streep verwachten wij dat de inkomsten de lasten overtreffen en dat het batige Saldo wordt toegevoegd aan de algemene reserve. Zodoende is er een gezonde financiële basis voor de voortzetting van de gemeente activiteiten.
jaar | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
Inkomsten Collecten Ontvangen giften Overige baten |
8.500 27.000 nb |
8.755 27.810 nb |
9.018 28.644 nb |
9.288 29.504 nb |
Totaal | 35.500 | 36.565 | 37.662 | 38.792 |
Uitgaven Kinderwerk Tieners Techniek Tienden Giften Huisvestingslasten Accountantskosten Kosten beheer algemeen |
800 400 7.000 3.550 500 16.000 2.500 3.000 |
824 412 2.060 3.657 515 16.480 2.575 3.090 |
849 424 2.122 3.766 530 16.974 2.652 3.183 |
874 437 2.185 3.879 546 17.484 2.732 3.278 |
Totaal | 33.750 | 29.613 | 30.501 | 31.416 |
Saldo | 1.750 | 6.953 | 7.161 | 7.376 |